ghghjhj

2018. július 16., hétfő

Működő modell - egy működő családbarát munkahely

Egy Veszprém megyében működő informatikai fejlesztő cég jó példával szolgál arra, hogy a családbarát munkahely lehetőséget biztosít a dolgozóknak a munka és család közötti egyensúly megtalálásában, munkáltatói oldalon pedig dolgozóik megtartásában és hosszú távú elköteleződésében.

Az informatikai cég lehetőséget biztosít arra, hogy a munkavállaló alkalmanként igényeinek megfelelően kezdje és/vagy fejezze be a napi munkát. Ezzel a munkavállalók számára lehetővé válik, hogy jobban össze tudják hangolni magánéletüket és munkahelyi feladataikat (óvodába, iskolába menni a gyermekért, edzésre elvinni.) Az esetenként előforduló túlmunkák alkalmával a dolgozó megválaszthatja a munkavégzés helyét, azaz eldöntheti, hogy hazaviszi-e a munkát, vagy inkább irodán belül végezne a feladatokkal. Túlmunka esetén kompenzációképpen a munkaidő-átcsoportosítás módszerével élve szabad órákat vagy napokat biztosítanak az érintett dolgozók részére, a közvetlen vezető döntése alapján.

A távmunka jelen volt korábban is a vállalat munkaszervezési formái közt, azonban a munka-magánélet egyensúly elősegítése érdekében szeretnék ennek gyakorlatát kiterjeszteni. A korábbi években az atipikus munkavégzés lehetőségeinek feltérképezésére készített kérdőíves felmérésük alapján a távmunka kiterjesztését a dolgozók 89,8%-a ítélte előnyösnek, ebből 81,6% kifejezetten a részleges távmunka lehetősége iránt nyitott. Különösen a nyári szünidőben minden családnak gondot okoz a gyermekelhelyezés. A vállalat a pályázati forrásból kívánja megteremteni a részleges távmunka lehetőségének szabályozott körülményeit, és ezt eszközzel támogatni. A távmunka bevezetéséhez komplex programot dolgozott ki a pályázó: a teljes programban első lépésként csoportos és egyéni felkészítést tart az érintett kollégáknak. A belső felkészítést kiegészítve egy külső coach segítségével ad iránymutatást a távmunkát választó kollégák részére, a megváltozott munkarend miatt esetleg felmerülő problémák elhárítására. A változás nem csak az érintett munkavállalóknak, de a vállalat számára is jelent majd változásokat, a megnövekedett adminisztrációs feladatok optimális eloszlása érdekében a HR területét bővítik egy fővel.

Szerencsére egyre több kisebb-nagyobb vállalkozás, vállalat érzi fontosnak, hogy családbarát munkahellyé váljon, aktívan használva az atipikus foglalkoztatási formákat. Munkavállalóik számára ez nagy segítség, hiszen így nem kényszerülnek életük egyik területét (munka vagy család) sem elhanyagolni, így ők sokkal nagyobb erőbedobással, stressz nélkül tudnak munkájukra koncentrálni.
Ezért is nagyon fontos a Balatonalmádi Család és Karrier Pont dolgozói számára, hogy minél több vállalkozással megismertessék az atipikus foglalkoztatási módokat.

Nincsenek megjegyzések: