ghghjhj

2016. április 4., hétfő

Gyarmathy Éva a tehetséggondozásról...

„Tehetséges vagyok, a családom támogat” Szülői klub- Nagycsaládosok Balatonalmádi Egyesülete szervezésében 2016.április 14.-én, csütörtök este 17.00 órától dr. Gyarmathy Éva pszichológus, a tehetségügy elismert szakembere lesz a vendégünk!

Az előadás témája ez alkalommal a tehetség, a tehetséges gyerekek témaköre lesz.Dr. Gyarmathy Éva pszichológus, kutató és egyetemi óraadó tanár. Az átütő tehetségekkel, valamint a többszörösen különleges helyzetű tehetségekkel foglalkozik, olyanokkal, akik tanulási zavar, hiperaktivitás/figyelemzavar, autizmus és/vagy szociális, kulturális különbségek miatt gyakran félreértettek. Óraadó az ELTE PPK, Óbudai Egyetem és Szegedi Egyetem kurzusain. A közoktatásba beilleszkedni nem tudó tehetséges gyerekeket és serdülőket befogadó iskolákban tanácsadó.

Pszichoterapeutaként is elsősorban a többszörös különlegességű tehetségekkel foglalkozik. További információk: http://www.diszlexia.hu/Gyarmathy.html

A tehetség fogalom egyike a legfélreértettebb fogalmaknak, és ennek elég súlyosak lehetnek a következményei. A tehetség lényege, hogy nem skatulyázható be. Éppen ezért tehetség. A szokásostól eltérő az alapműködése, ami miatt gyakran az ellátása nem megfelelő. Ha értjük, hogy miről szól a tehetség, akkor messze több lehetőség lesz teljesítményben való megjelenésére.

"A tehetség is a természet azon értékei közé tartozik, amely gondozást kíván. Nem kapálást, nyírást, permetezést, csak dús termőtalajt, odafigyelést és szabadságot a növekedéshez." "A mindennapi tevékenységek során a széleskörű fejlesztés lehetőséget ad az érdeklődés felkeltésére. A társaiknál valamely területen több tevékenységet kívánók számára lehetőséget kell adni további fejlődési utakra. Közülük kerülnek ki a kiemelkedők, akik már teljesítményekben is megmutatkoznak, majd közülük kerülnek ki a megjelenő tehetségesek.

A digitális kor kulturális hatásai a tehetséggondozás számára is új kihívásokat jelentenek. Olyan szemléleti alapra van szükségünk, amely különböző társadalmi-kulturális közegekben egyaránt hasznavehető. Ehhez a tudományok összefogása vezet. Ideje, hogy a tudományos közélet is falak helyett hidakat építsen, mert ez utóbbiakon lehet messzebb jutni a megismerésben."

Az előadást minden pedagógusnak, oktatási szakembernek, pedagógusképzésben részt vevő hallgatónak, illetve tehetséges gyerekeket nevelő szülőnek szívből ajánljuk!

Nincsenek megjegyzések: